نحوه نگهداری ابزار

نحوه نگهداری ابزار

اهمیت نگهداری ابزار از جمله مواردی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. محافظت از ابزارها به ویژه در فصل زمستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به افزایش عمر مفید ابزار و کارکرد بهینه‌ی آنها کمک می‌کند.

شما چگونه از ابزارهای خود محافظت می‌کنید؟ در این مقاله قصد داریم چند روش موثر در نگهداری ابزار را به شما یادآوری کنیم. بسیاری از مردم فراموش می‌کنند که باید در فصل‌های سرد سال از ابزارهای خود محافظت کنند. روش‌های صحیح نگهداری ابزار باعث می‌شود که دستگاه برای همیشه به‌ درستی و دقیق کار کند. در ادامه با روش‌هایی برای محافظت از ابزارها آشنا می‌شوید.

 

۱. تمیز کردن

رطوبت به ابزارها آسیب می‌رساند؛ بنابراین حتما باید ابزار باغبانی، ماشین چمن زنی و یا هر ابزار دیگری که با آب و رطوبت تماس دارد را خشک و تمیز کنید.

۲. خارج کردن سوخت

ابزارها و تجهیزاتی که با سوخت بنزین یا گازوئیل کار می‌کنند به مراقبت بیشتری نیاز دارند. نگهداری این ابزارها با مخزن پر از بنزین یا گازوئیل بسیار خطرناک است. علاوه بر این، رسوبات ناشی از تجزیه‌ی سوخت در مخزن، به ویژه در فضل زمستان می‌تواند به سیستم سوخت‌رسانی دستگاه آسیب برساند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سوخت این تجهیزات را در فصل زمستان کاملا تخلیه کنید.

۳. روغن‌ کاری

یک پارچه‌ی آغشته به روغن را بردارید و روی قطعات فلزی ابزارهای خود بکشید. قطعات متحرک ابزار را فراموش نکنید و روی آنها چند قطره روغن ماشین بریزید. این کارها به افزایش طول عمر مفید ابزارهای شما کمک می‌کند.

۴. پوشاندن

بهتر است که ابزارهای باغبانی خود را در فضاهای پوشیده نگهداری کنید. درغیر اینصورت حتما باید روی آنها را کاملا بپوشانید.

۵. شارژ کردن باتری‌ها

به خاطر داشته باشید که باتری ابزار شارژی خود را در فصل زمستان کاملا شارژ کنید. همچنین می‌توانید باتری برخی ابزارها را جدا کنید و آنها را در فضای خنک و خشک قرار دهید.