مشخصات پیچ گوشتی برقی خوب

مشخصات پیچ گوشتی برقی خوب

مشخصات پیچ گوشتی برقی خوب پیچ گوشتی برقی ابزاری فوق العاده و کارا در انجام باز و بسته نمودن انواع پیچ می‌باشد. این دستگاه که عملکردی مشابه پیچ گوشتی معمولی دارد، تفاوت های بنیادی در این کار ایجاد نموده است.

سرعت بالای انجام کار و عدم نیاز به اعمال انرژی بسیار از طرف شما برای باز و بسته نمودن پیچ، مواردیست که کمک شایانی به کاربر می نماید. پیچ گوشتی برقی با قابلیت چرخش به دو سمت چپ و راست توانایی منحصر به فردی در ارائه خدمات به استادکاران را دارا می‌باشد.

با ورود پیچ گوشتی برقی به صنایع مختلف، بسیاری از شرکت ها شروع به تولید این ابزار مفید کردند که می‌توان در میان آنها از شرکت هایی مانند هیوندای، ای تی پرو، آاگ، متابو، توسن، رونیکس، اینکو، نک، ماکیتا و دیوالت نام برد. البته در ادامه روند تولید پیچ گوشتی برقی، برندهای گوناگون دست به ابداعات متفاوتی نیز زدند که تولید پیچ گوشتی شارژی و یا دریل پیچ گوشتی ها را می توان اشاره کرد.


وجود موتورهای متفاوت در هر پیچ گوشتی برقی موجب ایجاد توان متغیر در این ابزارشده است که این آیتم یکی از موارد مهم در انتخاب بهترین پیچ گوشتی می باشد.

میزان گشتاور تولیدی توسط دستگاه و سرعت ایجاد شده در آن از موارد مورد نظر کاربران اهل فن می‌باشد.

استفاده از دستگاهی با وزن مناسب و امکان جابجایی وحمل و نقل آسان در کنار راحتی در کنترل و استفاده زیاد از این ابزار برای کاربران مهم است.

انواع کلید های با کیفیت برای ایجاد طول عمر بالا و طراحی های متفاوت در ابزارگیر برای هر کدام از انواع پیچ گوشتی برقی و استفاده از گیربکس های خاص برای بالا بردن توان تبدیلی در انواع پیچ بند مواردی هستند که برای خرید پیچ گوشتی برقی باید مورد توجه قرار بگیرد. 

 

۱-گشتاور یا torque:

گشتاور یا torque پیچ گوشتی برقی به زبان خودمانی قدرت چرخاندن محور یا شفت دستگاه است. این یک تعریف علمی از نظر یک مهندس مکانیک نیست و شاید بیشتر یک تعبیر یا تجسم برای لمس بیشتر کلمه باشد. در ولتاژ یکسان باتری، دستگاه‌های بهتر گشتاور بیشتری تولید می‌کنند که بیشتر با واحد نیوتون بر متر بیان می‌شود (n/m).

 
برای درک بیشتر پیچی را در نظر بگیرید. برای بستن آن مقدار مشخصی نیرو لازم است که به آن گشتاور میگویند. حال اگر به هر دلیل این پیچ در محل خود خیلی سفت باشد برای بستن آن به نیروی بیشتری نیاز است که دستگاه قوی‌تر یعنی دستگاهی باقابلیت تأمین گشتاور بیشتر قادر به بستن آن است. بنابراین متوجه می‌شویم وقتی دستگاهی با گشتاور بیشتر خریداری کردیم به معنی این است که می‌توانیم پیچ‌های محکم‌تری را نیز باز یا بسته کنیم و در سوراخ‌کاری نیز چنین دستگاهی قوی‌تر عمل می‌کند.

 

۲-تورک متر یا گشتاور سنج:

در پیچ گوشتی شارژی (در حالت صحیح) مکانیسمی بنام تورک متر وجود دارد که با انتخاب عدد مناسب تورک متر باعث می‌شویم دستگاه برای بستن یک پیچ از حدی که ما مشخص می‌کنیم بیشتر به پیچ نیرو وارد نکند و از هرز شدن پیچ یا بریدن آن جلوگیری می‌شود. این امکان در بستن پیچ در چوب و مواد نرم بسیار مفید است.

 

۳-کلید دو یا سه‌حالته:

در پیچ گوشتی برقی بر حسب امکانات و کیفیت ساخت، کلیدی وجود دارد که به ما امکان انتخاب حالت دریل یا پیچ گوشتی و در بعضی از مدل‌ها حالت چکش را می‌دهد. دریل برای سوراخ‌ کاری در چوب یا فلز. پیچ‌گوشتی برای باز و بست پیچ و چکش هم برای سوراخ‌کاری در بتون.

 

برای خرید انواع پیچ گوشتی برقی اینجا را کلیک کنید