بهترین مارک آچار لوله گیر

بهترین مارک آچار لوله گیر

بهترین مارک آچار لوله گیر و انواع آن در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. آچار لوله گیر نوعی آچار فرانسه است. گیره ‌های این آچار شبیه اره هستند. این آچار عموماً برای لوله‌های آهنی نرم و لوازمی که شکل گردی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیره‌ها به حالتی طراحی شده‌اند که وقتی دسته به جلو کشیده می‌شود سفت‌تر می‌شوند. به خاطر حالت اره مانند گیره‌ها، این آچارها عمدتاً برای اهداف لوله کشی به کار می‌روند. اما این گیره‌های دندانه دار خراش‌هایی روی سطوحی که در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند بر جای می‌گذارند.

۱-آچار لوله گیر Crescent با قابلیت تنظیم فک خودکار

حدود ۳ سالی می شود که شرکت کرسنت (Crescent) یک آچار لوله گیر ۱۲ اینچی روانه بازار نموده که در زمان بکار گیری ، خود به خود تنظیم شده و با یک دست قابل استفاده می باشد. برخلاف آچار شلاقی مرسوم که نیاز به چرخاندن پیچ آن برای تنظیم فک ها می باشد، این آچار با چرخاندن در یک جهت لوله را محکم می گیرد و با چرخاندن در جهت دیگر، شل و از لوله جدا می شود. با سایزهای مختلف لوله از قطر ۵/۸ اینچ (۱۶ میلیمتر) تا ۱/۲-۱ اینچ (۳۸ میلیمتر) می تواند کار کند. با نیک تیک همراه باشید.

۲-آچار لوله گیر تک دسته

آچار لوله گیر به سه شاخه ی تک دسته ( آچار شلاقی ) و دو دسته ( آچار لوله گیر ) و زنجیری تقسیم می شود که بسته به کاربرد در جاهای مختلفی استفاده می شوند . آچار شلاقی عموماً برای کار با لوله است که بسته به سایز لوله در سایز های گوناگونی تولید می شود . سایز های آچار شلاقی از سایز ۶ اینچ ( طول شلاقی ) تا ۶۰ اینچ می باشد . در قسمت فک این آچار دنده (گام) هایی وجود دارد که وقتی پیچ آن را ببندید لوله را کاملا گرفته و به عبارتی قفل می کند. به دلیل اینکه سایز های بزرگ این آچار وزن بسیار بالایی دارد بعضی از برند ها نوع دیگری نیز به آچار شلاقی های خود اضافه کردند که متریال به کار رفته در آچار آلومینیوم صنعتی است تا به راحتی بتوان آن را حمل نمود.

۳-آچار دو دسته

آچار دو دسته یک آچار قابل تنظیم که برای باز و بسته کردن انواع پیج، مهره، لوله و … بکار می‌رود. نحوه کار این آچار به این صورت است که ۲ تا فک لغزنده دارند و گاهی یکی ثابت و دیگری لغزنده می‌باشد که در صورت تنظیم شدن به نسبت اندازه مورد نیاز، دهانه کار گرفته می شود.

اما در مورد بهترین مارک آچار لوله گیر بسته به نوع کار و کاربرد مارک های متفاوتی در بازار موجود می باشد که در برند های ایرانی برند ایران پتک و در برند های خارجی کنزا، رونیکس و اینکو را می توان نام برد.