نحوه بستن زنجیر اره موتوری

نحوه بستن زنجیر اره موتوری

امروز اره زنجیری به عنوان یکی از پرکابردترین ابزارها جهت هرس نمودن و قطع درختان و شاخه ها محسوب می گردد که کارآیی بسیار زیادی دارد. در این قسمت قصد داریم یکی از چالش های که هنگام کار با اره موتوری پیش می آید، یعنی نحوه تعویض زنجیر اره موتوری را برای شما بیان نماییم تا با در اختیار داشتن این راهنما بدون هیچ گونه مشکلی از پس این مشکل برآیید، پس با ما همراه باشید.

مراحل تعویض زنجیر اره موتوری

در ابتدای کار بایستی زنجیری که با اره زنجیری شما مطابقت دارد تهیه بفرمایید. جهت تعویض زنجیر جدید اره با زنجیر سابق، نیاز به ابزاری همچون آچار و پیچ گوشتی که به طور معمول همراه اره زنجیری می باشد، دارید.

مرحله اول: در آوردن زنجیر سابق اره موتوری

ابتدا پنل راهنمای ساطور اره موتوری که به طور معمول به وسیله 2 مهره بسته و محکم شده است را به طور کامل باز می نماییم. قبل انجام این امر به این نکته توجه داشته ابشید که در بعضی از مدل های اره موتوری، قسمت ترمز با این صفحه در تماس بوده که در صورت این امر باید حتما ترمز را از حالت قفل خارج کنید، تا در حین عملیات تعویض زنجیر اره به مشکل برنخورید.

مرحله دوم: آزاد کردن زنجیر

ابتدا با کشیدن سر ساطور به سمت بیرون زنجیر را از حالت کشیدگی آزاد کنید.

مرحله سوم:

وقتی زنجیر آزاد شد می توانید به راحتی زنجیر را خارج نمایید. بدون صورت که ابتدا زنجیر را از ساطور خارج نموده و سپس با کشیدن انتهای زنجیر از دور کلاچ، به طور کامل آن را خارج می کنیم.

 

مرحله چهارم: شل کردن پیچ تنظیم میزان کشش زنجیر

در این مرحله پیچی که داخل محفظه که وظیفه کشیدن زنجیر را دارد مقدار باز نموده تا زنجیر نو به راحتی در جای خود قرار گیرد.

مرحله پنجم: نصب زنجیر اره جدید

در زمان قرار دادن زنجیر نو دقت نمایید که زنجیر به طور کامل دور کلاچ قرار گرفته و بعد از آن مطمئن شوید که زنجیر بر روی ساطور قرار دارد و به طور کامل درگیر است.

مرحله ششم: تنظیم کردن ساطور اره زنجیری

پس از به اتمام رسیدن مرحله قرار دادن زنجیر اره موتوری به دور ساطور نوبت به تنظیم ساطور اره موتوری می رسد. بدین صورت که با کشیدن سر ساطور به سمت بیرون آن را تنظیم نموده و سپس پین تنظیم کننده را داخل سوراخ جای پین ساطور قرار می دهیم.

مرحله هفتم: جازدن صفحه کناری اره موتوری در جای خود

پس از قرار دادن صفحه کناری اره، به هیچ وجه مهره های آن را محکم نمی کنیم به آن دلیل که صفحه هنگام تنظیم کشش زنجیر بازی داشته باشد و بتوانیم میزان کشش زنجیر اره را تنظیم کنیم.

مرحله هشتم: تنظیم میزان کشش زنجیر اره موتوری:

به وسیله یک پیچ گوشتی پیچی که وظیفه ی سفت کردن زنجیر در جای خود را دارد تنظیم می کنیم. حال می توانیم مهره های مربوط به صفحه کناری اره موتوری را به طور کامل سفت نماییم. بدین صورت تعویض زنجیر اره موتوری با موفقیت و بدون دردسر به پایان رسید.