راهنمایی خرید ابزار صافکاری

راهنمایی خرید ابزار صافکاری

راهنمایی خرید ابزار صافکاری در این مفاله مورد بررسی قرار گرفته است.در حوزه خدمات خودرو، ابزار صافکاری جزء تجهیزات تخصصی به حساب می‌رود. همانطور که می‌دانیدصافکاری و نقاشی یک امر تخصصی و یک دانش منحصر به فرد به حساب می‌رود؛ از همین رو برای انجام امور این حوزه نیاز به تجهیزات منحصر به فرد است که آن‌ها را به نام ابزار صافکاری می‌شناسیم.

ابزار صافکاری بر اساس نوع فرآیند برگزیده از سوی صافکار یا متخصصان این حوزه، متفاوت است؛ از همین رو نباید انتظار داشت که در تمام امور مربوط به ترمیم قطعات بدنه خودرو از ابزار صافکاری یکسان استفاده شود. البته تجربه و دانش صافکار نیز در انتخاب نوع ابزار صافکاری تاثیرگذار است؛ بسیاری از افراد فعال در حوزه صافکاری آشنایی لازم را با تمام ابزار صافکاری ندارند و همین موضوع سبب شده است که ابزار صافکاری مورد استفاده آن‌ها بسیار محدود باشد. در این نوشته قصد داریم چند ابزار صافکاری معرفی کنیم که این روزها هر صافکار متخصصی برای ترمیم قطعات بدنه خودرو از آن‌ها استفاده می‌کند.

ابزار صافکاری؛ مکنده بدنه خودرو

مکنده بدنه خودرو جزء ابزار حرفه‌ای صافکاری بدون رنگ به حساب می‌آید که با بهره‌گیری از آن می‌توان فرورفتگی بوجود آمده در بدنه اصلی اتومبیل را از بین برد. در پروسه صافکاری بدون رنگ، متخصصان این حوزه می‌توانند نیروی مکنده بدنه خودرو با استفاده از یک چسب سیلیکونی مخصوص در یک نقطه متمرکز کنند. مکنده بدنه خودرو جزء ابزار صافکاری به حساب می‌آید که هم افراد متخصص و هم عموم مردم می‌توانند از آن برای از بین بردن فرورفتگی‌های بوجود آمده در بدنه خودرو استفاده کنند. البته ناگفته نماند که نمونه‌های تخصصی با مکنده‌های معمولی که به صورت عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار تفاوت دارند و نتیجه حاصل شده از مکنده‌های تخصصی بسیار بهتر و دقیق‌تر است.

ابزار صافکاری؛ میله‌های PDR

میله‌های PDR جزء ابزار صافکاری محسوب می‌شود که صافکار قادر است با بهره‌گیری از آن‌ها فرورفتگی‌های بوجود آمده بر روی بدنه را بدون استفاده از چکش و ضربات مکرر، رفع کند. میله‌های PDR در صافکاری بدون رنگ استفاده می‌شود و کار با آن‌ها نیاز به تخصص و مهارت منحصر به فرد دارد. میله‌های PDR از جنس فولاد هستند و در پکیج‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. قسمت سر این میله‌ها زاویه‌دار است و این امکان را به صافکار می‌دهد که با چرخش دست خود فرورفتگی بوجود آمده را ترمیم کند.

ابزار صافکاری؛ تجهیزات عمومی

سندان، چکش، سوهان، قالب تنه‌ای و اهرم‌های دستی دیگر ابزار صافکاری بشمار می‌روند که نسبت به میله‌های PDRو مکنده بدنه خودرو سنتی‌تر و عمومی‌تر به حساب می‌آیند اما با این وجود اهمیت آن‌ها را در فرآیند صافکاری و نقاشی نمی‌توان نادیده گرفت.