ایمنی در استفاده از دریل خانگی

ایمنی در استفاده از دریل

ایمنی در استفاده از دریل در منزل و محیط کار باید توسط افرادی باشد که روش کار با آن را بدانند ، چون در صورت نا آشنا بودن با چگونگی استفاده از دریل و بی احتیاطی در استفاده از آن ممکن است خطرات جبران ناپذیری به وجود آید.

 

۱-پیش از شروع به کار با دریل ، داخل دیوار را به منظور اطلاع از وجود سیم های برق بررسی کنید. برخورد با سیم لخت ، در حین کار، برابر با مرگ است، لذا بررسی پیش از شروع به انجام کار، بسیار با ارزش است. بررسی رسانایی سیم ها ، با استفاده از فازمتر امکان پذیر است.

۲-در حین کار لباس گشاد نپوشید و یا جواهرات، موبایل و یا دسته کلید را از گردن خود آویزان نکنید. عینک مخصوص برای کار با دریل را به چشم بزنید.

۳-مته دریل در زمان کار کردن داغ می شود؛ از دست زدن به آن خودداری کنید. قبل از عوض کردن مته ، دریل را از برق بکشید. قبل از روشن کردن دوباره دریل ، آچار دریل را پس از سفت کردن مته ، خارج سازید.

۴- مته را متناسب با نوع دیوار و یا سطح مته کاری انتخاب کنید. برای مثال، برای سوراخ کردن دیوارهای آجری و یا سنگی از مته سنگ بری استفاده کنید.

۵- برای مته کاری روی کاشی، ابتدا از مته مخصوص کاشی استفاده کنید و سپس روی محل مته کاری، تکه کاغذی را بچسبانید تا مته روی کاشی سر نخورد.

۶-برای مته کاری روی دیوار گچی، ابتدا با مشت به آرامی روی دیوار ضربه بزنید و ببینید که کدام قسمت از دیوار حفره مانند نیست و صدای توخالی نمی دهد، این همان قسمتی است که باید مته کاری کنید. البته می توانید از آشکارساز تیرچه نیز استفاده کنید.

7-به هنگام استفاده از دریل از هر دو دست استفاده نموده تا تسلط کافی بر روی کار داشته باشید

8-به هیچ عنوان به دستگاه فشار وارد نکنید

9-هنگام کار با ماشین مته ، دستکش به دست نکنید ،زیرا ممکن است نوک انگشتان به تیغ مته گیر کند و دست فرد به سمت

دستگاه کشیده شود و باعث قطع یا شکسته شدن انگشتان شود،

10-در نهایت اینکه، سیم رابط بلند به همراه داشته باشید و هیچگاه دریل را به وسیله سیم آن بلند نکنید.

همیشه قبل از استفاده از دریل پریز برق را به لحاظ ایمنی بررسی کرده ، اگر پریز دارای سیم لخت بوده و یا نکات ایمنی مبوطه را رعایت کرده ابتدا این مشکلات را حل کنید ، سپس دریل را  به آن وصل نمایید ، یکی از متداول ترین عوامل خطر زا در دریل ها رعایت نکردن مسائل ایمنی مرتبط با برق دستگاه می باشد

برای مشاهده و خرید انواع دریل اینجا را کلیک کنید.